- Flest suicidförsök skedde inne på psykiatriska avdelningarna
Jag har tappat räkningen på hur många suicidförsök jag gjorde under alla de där mörka åren. Det jag minns är att allra flest försök gjordes innanför de låsta dörrarna på psykiatriska avdelningar. Det var där jag inte fick hjälp. Där jag jag blev utsatt för övergrepp. Där jag feldiagnosticerades, felbehandlades och medicinerades sönder.
- ”Svarta kvinnor är aggressiva”
På psykakuten förklarade överläkaren där att jag var väldigt aggressiv något som är vanligt hos svarta kvinnor. För att dom har något hormon mer än andra så det skulle kunna vara så för mig med. På en psykiatrimottagning säger personen som utreder mig att tro på energier och kunna läsa av människors energier kan vara kulturellt betingat så att bedöma att någon har skitzoid personlighetsstörning på grund av detta kan vara väldigt – vitt och eurocentriskt. Men han bedömde ändå […]
- Du kommer aldrig att kunna leva ett normalt liv
”Du kommer aldrig att kunna leva ett normalt liv”. Det gör jag idag, i allra högsta grad. Men som jag själv tvivlat på att det skulle vara möjligt efter att ha fått höra dessa ord från psykiatripersonal.